chris0773

Chapitre 511 : Spoils, Raw et traduction FR

De chris0773
Modérateur - 1546 messages
Le 22 septembre 2010

MAJ : Chapitre US en ligne !

Salut à tous !

Pas trop le temps de faire de grands discours, donc je vais faire simple.

Vous connaissez le principe, alors je vous laisse à vos théories sur la suite de ce chapitre 510 riche en révélations.

En attendant les véritables spoils, faites péter les cahuettes, la petite poire, et bon débat ! (référence oblige ! ;))

Spoils US :

Spoiler :

The thing with the frogs was Konan's flashback. It's roughly nothing more than that.
Madara collects Nagato with his space-time ninjutsu. Kabuto is in the place where he puts on his new mask.

"You obtained some nice eyes, hm"

"...They were mine to begin with."

Zetsu is holding Kisame's scroll. Madara: "I'm going to take the Nine-Tails."
In his right hand he has a fan or something that resembles what the sage was holding.

Spoil US détaillé :

Spoiler :

I, who have been a prisoner of memories. Are there comrades waiting for me, who has finally set off...?
Cover is Konan with Yahiko and Nagato in the center. Konan is holding a red origami. The background is the small hut the three of them had lived in.

Madara looks down at Nagato and sucks him in. Nagato's corpse falls into Madara. All that is left now is Yahiko's corpse.
Konan's corpse floats up in the lake. The origami that is stained with blood from her chest catches the wind and takes flight.
Flashback.
Jiraiya and the three of them in the small hut. In the hut, there is a red board on the wall. Jiraiya says "From the right, these are Konan, Yahiko, and Nagato's."
"What's that" the three ask, "frog boards" he replies, the board is red on the front and white on the back, and on the white side there is a picture of a frog.
Jiraiya explains with a grin that if you turn it over, there's a frog.
When they are in the hideout, they are to leave the board on the red side, an when they leave the hideout, they should turn it over to the white side.
Jiraiya explains with another grin that the frog drawn on the white side is a frog signal.
Yahiko: "Just cuz you're the frog sennin so we're overlooking it, but you're pushing the frog onto us."
Konan: "Why do we have to do all that?"
Jiraiya: "This place still doesn't have public order, so we don't know when we'll get targeted. You're the easiest target when in the hideout, and if your location is leaked then a secret attack is also easy to launch"
Konan then understands from listening to him "Even though the board stays red, if that person is not inside the hideout, it means that he's been abducted by the enemy or something. If it's white but he's been inside all along, it could mean that there is a possibility that the enemy has transformed into him.
Jiraiya says that it'll be a code just for the 4 of them to confirm each others presence and they cannot let their guard down even in the hideout.
He has also built an underground hidden room, and he shows them the way to get out to the surface from it. He shows them his board, saying that it is the one behind them.
Jiraiya asks if they shall go do some "water off a duck's back" training. Yahiko runs out of the door.
Nagato: This time sensei has done it for us, but does he really get the stuff about this code?
Yahiko looks back: I'm gonna get even stronger and change this country (*pun. kaeru = frog = change)
Konan's cheeks flush a little. Nagato notices, "...." and then smiles
Jiraiya gets angry at Nagato: Before changing (kaeru) the country out there, first turn over the frog (kaeru) board!
Jiraiya then leaves the three. Jiraiya's board in the hut is on the frog side.
The three of them continue their training. When Nagato is out, Konan takes care of Yahiko. Their eyes meet and they stare at each other...
Nagato is pleasantly standing at the entrance with his back facing them.
Yahiko: Our organisation has grown large, today we say goodbye to this hideout. Everything began from here. For the sake of the realisation of our dreams, we will also depart from here! And...
There are 2 shinobi outside the hut. Before leaving the hideout, they turn the boards to the frog side.
However, as Konan's board is changed to the "out" side, a kunai with explosive tags on it hits the roof and explodes. A hole opens up in the roof.
Nagato as he escapes (via the path Jiraiya taught them from the hidden room): The hidden room served us well in the end
Yahiko: Let's go
End of flashback.

The origami that took flight from Konan's chest flutters towards the hideout of their beginnings that stands on the side of the lake.
The hideout has fallen into disuse and there are now trees and moss growing on it, but the frog boards, with moss growing on them are still as they were before.

Continuing from where Yahiko had said "And..."
"And... When our dreams come true, even if we're separated from each other... Let's return here one day. And then the three of us'll congratulate each other!
After those words, the red origami flies to Konan's frog board that had been turned to the "out" side...
Light shines in through the roof and through it a rainbow can be seen, as if a depiction of congratulations.
"Then at that time, we've gotta invite Jiraiya-sensei as well" "Yeah..." "Well... I wonder if that'll happen..." a conversation of the three from the past.
Jiraiya's board that had been turned to the "out" side when they parted ways has been flipped to the red side because of the trees that had grown and pushed it.

Madara and the rest. Madara puts on a new mask. "It caused some trouble but you managed to get some good eyes, didn't you" says Kabuto. Madara: "They were mine to begin with."
The information from Kisame has arrived as well, Zetsu holds out a scroll and says that things are in their favour.
Madara: "I'm off to get the Kyuubi" Madara stands, a weird weapon-like thing (a fan that is shaped like a gourd and appeared in Journey to the West or something?) in his hand.

Traduction FR : (spoil court)

Spoiler :

Le truc avec les grenouilles est un flashback de konan, rien de plus.
Madara emporte Nagato grâce à son jutsu d'espace-temps. Kabuto est avec Madara lorsqu'il met son nouveau masque.

"tu as obtenu de jolis yeux , hein"

"...ils étaient à moi dès de le départ."

Zetsu détient le rouleau de Kisame.
Madara: "je vais aller récupérer Kyubi."
dans sa main droite, il tient une sorte d'arme (en forme de gourde visiblement) que le rikudou portait. (à voir, c'est pas très clair sur la forme de ce qu'il tient)

Images :

Spoiler :

INFO : Pas de Naruto la semaine prochaine !

Roland Kulai De Roland Kulai
Genin
149 messages
Posté le 16 janvier 2014 à 8:49

Vraiment révolutionnaire ce manga sérieux .. J'étais petit quand Dragon Ball était diffusé donc c'est difficilement comparable mais autant dans la diversité des personnages, des techniques, que de la profondeur des intrigues ou de l'intensité des renversements de situation, je ne me souviens pas d'un manga m'ayant apporté autant d'adrénaline que celui là. Le mardi c'est ravioli et le mercredi c'est véritablement Kishi, Bakayaro !!!

Afficher le message
dynamike De dynamike
Elève à l'académie
33 messages
Posté le 24 septembre 2010 à 15:43
Teba-kun

Dynamike je suis pas du tout d'accord avec toi !

Nagato a les cheveux blanc parce qu'il a trop usé de ses pouvoirs c'est tout

Madara est devenu le Rikudo mais est que Naruto va le devenir si oui comment ???

Je pense que Naruto va perdre Kyuubi mais survivre et développer ses PROPRES pouvoirs car même si il est trés fort sans Kyubi il vaut rien du tout se serai mort 100 fois !!!!!!!!!!!!!!!!

Bah c'est une hypothèse comme une autre, je ne dis pas avoir raison.

Mais alors pourquoi tant de pages sur une histoire et une tactique dont toutes les personnes qui la connaissent sont mortes ???

That is the question ?

Afficher le message
Teba-kun De Teba-kun
Genin
98 messages
Posté le 24 septembre 2010 à 15:26

Dynamike je suis pas du tout d'accord avec toi !

Nagato a les cheveux blanc parce qu'il a trop usé de ses pouvoirs c'est tout

Madara est devenu le Rikudo mais est que Naruto va le devenir si oui comment ???

Je pense que Naruto va perdre Kyuubi mais survivre et développer ses PROPRES pouvoirs car même si il est trés fort sans Kyubi il vaut rien du tout se serai mort 100 fois !!!!!!!!!!!!!!!!

Afficher le message
dynamike De dynamike
Elève à l'académie
33 messages
Posté le 24 septembre 2010 à 8:36

Chapitre interessant, on apprend en fait plus de choses que l'on peut imaginer :

à travers le flash back, on voit :

- une tactique d'identification de konan, yahiko et nagato (carte touge/blanche)

- une forte solidarité entre eux,

- une romance probable entre yahiko et konan,

- un profond amour pour leur maitre

Lorsque l'on revient au présent :

- la carte rouge qui revient a sa place dit bien que konan est morte

Par contre grosse info : on voit comme trois carte : nagato avec ses cheveux blanc et non rouge, yahiko plus cheuveux clair et konan cheveux foncés voir rouge avec le sang !!!!

Ce qui pourrait dire selon le flashback que nagato n'est pas mort car s'etait un signe pour dire "je ne suis pas là" ou "je ne suis pas capturé".

Il se pourrait donc que se ne soit pas son vrai corps présent devant madara ou pas les vrais rinnegan!!!!!!

Wouwwwwwwwwww NAGATO pas mort et 2 uzumaki en vie  !!!

Et donc on voit tobi avec un beau costume et une arme a la main !!!! il va peut etre attaque avec !!!

On le voit avec 2bras !!!!!

Il veut attaquer kiuby !!!! Yyyyyyyyyyyyes du gros gros gros combat et surtout des revelations sur les pouvoirs de madara les mse ect.

Moi perso jattends toujours des flash back sur le combat avec le premier hokage (ca a du etre de la tuerie)

Et donc par rapport a nagato, tobi croit qu'il a des pouvoirs grace au rinnegan mais que c surement un piege !!!!!!!!!

Et la revirement de situation. C'est sasuke qui debarque !!!!!

Quelle histoire !!!

Afficher le message
cavendish De cavendish
Elève à l'académie
14 messages
Posté le 23 septembre 2010 à 5:27

Bonjour boujour. je sais qu'il faut probablement que je me présente avant mais bon, je voulais juste laché un tout petit commentaire.

Je trouve tobi vraiment tres louche. J'ai remarqué qu'il n'avais pas vraiment de tecnique d'attaque. Je m'explique: konan ses pratiquement tuer elle même sans que tobi ne fasse quoi que ce sois a par évité toute ses attaque. Je crois que la seul personne qui pourra le vaincre sera une personne détenant un chakra pratiquement élimité (naruto) car il ne pourra pas toujours tous évité les attaque. Je na crois pas avoir vu une seul foi une réel puissance de frappe de la par de tobi. Et pour se qui est d'avoir évité la dernière tecnique de konan, j'ai de la misère a croire a son nouveau pouvoir. Pourquoi ne se serai t'il pas téléporté ou ché pu koi et laissé un clone de merde sur place. meme si l'explosion aurais duré 10h il serais juste revenu après. Je me base seulement sur le fait qu'il est plus que ratoureux et qu'il commence a se bâtir une réputation d'enfer sans que l'on est vu quoi que se sois de vraiment inquiètent.

mais cela reste mon eumble avis.

Afficher le message
DarkWolf De DarkWolf
Senseï
424 messages
Posté le 23 septembre 2010 à 0:53

un chapitre qui sert à rien à part que Tobi s'implante le rinnegan et qu'il compte essayer capturer naruto black_haha. Le pauvre déjà qu'il a déjà du mal avec konan ou le rasengan du 4eme hokage alors avec naruto il va en baver

Afficher le message
Ermite De Ermite
Elève à l'académie
9 messages
Posté le 22 septembre 2010 à 13:25

Salut tout le monde voici le Spoiler Complet:

Naruto 511 (US)

Spoiler :

Naruto 511 Summary

I, who have been a prisoner of memories. Are there comrades waiting for me, who has finally set off...?
Cover is Konan with Yahiko and Nagato in the center. Konan is holding a red origami. The background is the small hut the three of them had lived in.

Madara looks down at Nagato and sucks him in. Nagato's corpse falls into Madara. All that is left now is Yahiko's corpse.
Konan's corpse floats up in the lake. The origami that is stained with blood from her chest catches the wind and takes flight.

Flashback.
Jiraiya and the three of them in the small hut. In the hut, there is a red board on the wall. Jiraiya says "From the right, these are Konan, Yahiko, and Nagato's."
"What's that" the tree ask "frog boards" he replies, the board is red on the front and white on the back, and on the white side there is a picture of a frog.
Jiraiya explains with a grin that if you turn it over, there's a frog.

When they are in the hideout, they are to leave the board on the red side, an when they leave the hideout, they should turn it over to the white side.
Jiraiya explains with another grin that the frog drawn on the white side is a frog signal.
Yahiko: "Just cuz you're the frog sennin so we're overlooking it, but you're pushing the frog onto us."

Konan: "Why do we have to do all that?"
Jiraiya: "This place still doesn't have public order, so we don't know when we'll get targeted. You're the easiest target when in the hideout, and if your location is leaked then a secret attack is also easy to launch"

Konan then understands from listening to him "Even though the board stays red, if that person is not inside the hideout, it means that he's been abducted by the enemy or something. If it's white but he's been inside all along, it could mean that there is a possibility that the enemy has transformed into him.

Jiraiya says that it'll be a code just for the 4 of them to confirm each others presence and they cannot let their guard down even in the hideout.
He has also built an underground hidden room, and he shows them the way to get out to the surface from it. He shows them his board, saying that it is the one behind them.
Jiraiya asks if they shall go do some "water off a duck's back" training. Yahiko runs out of the door.

Nagato: This time sensei has done it for us, but does he really get the stuff about this code?
Yahiko looks back: I'm gonna get even stronger and change this country (*pun. kaeru = frog = change)

Konan's cheeks flush a little. Nagato notices, "...." and then smiles
Jiraiya gets angry at Nagato: Before changing (kaeru) the country out there, first turn over the frog (kaeru) board!

Jiraiya then leaves the three. Jiraiya's board in the hut is on the frog side.
The three of them continue their training. When Nagato is out, Konan takes care of Yahiko. Their eyes meet and they stare at each other...
Nagato is pleasantly standing at the entrance with his back facing them.
Yahiko: Our organisation has grown large, today we say goodbye to this hideout. Everything began from here. For the sake of the realisation of our dreams, we will also depart from here! And...

There are 2 shinobi outside the hut. Before leaving the hideout, they turn the boards to the frog side.

However, as Konan's board is changed to the "out" side, a kunai with explosive tags on it hits the roof and explodes. A hole opens up in the roof.
Nagato as he escapes (via the path Jiraiya taught them from the hidden room): The hidden room served us well in the end
Yahiko: Let's go
End of flashback.

The origami that took flight from Konan's chest flutters towards the hideout of their beginnings that stands on the side of the lake.
The hideout has fallen into disuse and there are now trees and moss growing on it, but the frog boards, with moss growing on them are still as they were before.

Continuing from where Yahiko had said "And..."
"And... When our dreams come true, even if we're separated from each other... Let's return here one day. And then the three of us'll congratulate each other!
After those words, the red origami flies to Konan's frog board that had been turned to the "out" side...

Light shines in through the roof and through it a rainbow can be seen, as if a depiction of congratulations.
"Then at that time, we've gotta invite Jiraiya-sensei as well" "Yeah..." "Well... I wonder if that'll happen..." a conversation of the three from the past.
Jiraiya's board that had been turned to the "out" side when they parted ways has been flipped to the red side because of the trees that had grown and pushed it.

Madara and the rest. Madara puts on a new mask. "It caused some trouble but you managed to get some good eyes, didn't you" says Kabuto. Madara: "They were mine to begin with."
The information from Kisame has arrived as well, Zetsu holds out a scroll and says that things are in their favour.

Madara: "I'm off to get the Kyuubi" Madara stands, a weird weapon-like thing (a fan that is shaped like a gourd and appeared in Journey to the West or something?) in his hand.

Have fun

Afficher le message
gpcbitnik De gpcbitnik
Genin
107 messages
Posté le 22 septembre 2010 à 12:41

tout a fait d'accord ^^

sont nouveau masque a la classe en tout cas mais du coup on sais  pas pourquoi il cachait un sharingan

et pour en revenir aux références :

" jcroit qui faut voir a qui profite le debat, et jcroit que c'est claire y profit a madara."

poire et cahuette, remet nous ça!

Afficher le message
DarkWolf De DarkWolf
Senseï
424 messages
Posté le 22 septembre 2010 à 9:18

Surtout qu'on devrait revoir sasuke dans pas longtemps vu que les site de spoil l'on annoncer pas avant octobre et dans 2 semaine ont y est.

Juste une question : Vous trouvez pas que tobi se la pête de plus en plus :

- Tobi qui s'amuse

- Tobi est en quelque sorte le bras droit de pain

- Tobi dirige l'akatsuki

-Tobi dit qu'il madara uchiwa

-Tobi dit que c'est lui qui a donné le rinnegan

-Tobi dit qu'il a fonder l'akatsuki

-Tobi dit qu'il a en quelque sorte gagner contre le 1er hokage

- Tobi dit qu'il est le seul à maîtriser Izanagi comme lui

- Tobi se considère comme le 2eme ridoku

Je me trompe ou il va bientôt vouloir que les autre l'appelle Dieu black_bad_smile.

Afficher le message
gpcbitnik De gpcbitnik
Genin
107 messages
Posté le 22 septembre 2010 à 0:30

il pourais l'utilisé une fois pendant 10 minute egalement  mais je pense que tu a raison il se dematerialise atend 5 mn declenche izanagi pour pouvoir se rematérialisé et se redématérialise (compliqué tout sa )

pour la suite j'aimerais bien revoir sasuke ou karin que l'on change un peu parce que la on est toujours baloté entre naruto et madara sa devien lassant

et du coup j'ai peur que si il reste aussi longtemps sur naruto  qu'il compence deriere en refesant du lvl up pour sasuke et sa va m'enervé!!!

Afficher le message
afficher plus d'articles

Poster une réponse

Contenu

Derniers utilisateurs enregistrés : rkatewarishami - ewatchesfake - opentropwmrip - eeyeelvi - aosamwaysergi
35953 utilisateurs enregistrés et 141830 messages postés.
S'inscrire Se connecter fermer

(formats acceptés : jpg/png/gif, Taille maximale : 100*100 pixels)

La NCT dispose de moyens informatiques destinés à gérer les échanges d'information entre ses différents membres.
Les informations enregistrées sont réservées à l'usage de la NCT et mis à part le pseudo, le sexe et la date de naissance, ne sont pas communiquées.
Conformément aux articles 39 et suivants de la loi n° 78-17 du 6 janvier 1978 relative à l’informatique, aux fichiers et aux libertés, toute personne peut obtenir communication et, le cas échéant, rectification ou suppression des informations la concernant, en adressant sa demande depuis le formulaire de contact ou depuis son panneau de configuration.

Mot de passe oublié ?

fermer

Nouveau sujet

fermer

Contenu

load